Friday 15 June 2012

CONTOH KERTAS 3LAIN

CONTOH  SOALAN KERTAS3


Cadangan Soalan Kertas 1249/3
Untuk calon – diberikan pada hari peperiksaan
TAJUK 7.2 – TAMADUN AWAL ASIA TENGGARA
Tema / Tajuk : 7.2 Bab 3 Tingkatan 4

Soalan:
Huraikan sejarah kerajaan awal di Asia Tenggara dan menghubungkaitkannya dengan kegemilangan negara kita pada hari ini.
Peringatan;
Calon hendaklah menjawab berdasarkan kerangka jawapan di bawah.
Format
Aspek
Perincian



Pengenalan

Memahami latar belakang kerajaan awal di Asia Tenggara

1.  Pengenalan (5 markah)
Jelaskan latar belakang kemunculan kerajaan awal di AsiaTenggara.


Isi dan Huraian



Memahami  ciri-ciri dan faktor perkembaangan kerajaan -kerajaan awal di Asia Tenggara
2.  Ciri-ciri dan faktor perkembaangan kerajaan -kerajaan awal di Asia Tenggara (30markah)
   Huraikan ciri-ciri dan faktor perkembangan  kerajaan -kerajaan awal di Asia Tenggara:
i.              kerajaan Agraria   (15M)
    
ii     kerajaan Maritim   (15M)


Menganalisis  aspek saling kebergantungan antara  kerajaan Agraria dan kerajaan Maritim.

3  Aspek saling kebergantungan antara  kerajaan Agraria dan kerajaan Maritim.(15 markah)
Jelaskan aspek  saling kebergantung antara  kerajaan Agraria dan kerajaan Maritim.




Mengaplikasikan : Kedudukan strtegik dimanfaatkan demi kemajuan negara.
4  Kedudukan strategik dimanafaatkan demi   kemajuan negara. (15markah)
Bagaimanakah kita memanfaatkan kedudukan yang strategik di Nusantara bagi kemajuan negara.


Menilai kejayaan negara setelah memanfaatkan  kedudukan yang strategik di Nusantara
5. Kejayaan negara setelah memanfaatkan  kedudukan yang strategik di Nusantara(10markah)
Apakah kejayaan yang dicapai oleh negara setelah memanfaatkan  kedudukan yang strategik di Nusantara?




Mencipta / Menjana idea menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara maju

6  Cabaran menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara maju
.(10 markah)
·         Jelaskan cabaran yang dihadapi oleh Malaysia dalam memajukan negara.(5M)

·         Nyatakan langkah-langkah untuk mengatasi cabaran di atas (5M)



Menghayati nilai-nilai murni / ikhtibar / patriotisme daripada kerajaan awal demi memajukan negara kita


7.    Penerapan nilai-nilai murni ikhtibar / patriotisme daripada kerajaan awal demi memajukan negara kita (10markah)

Nyatakan nilai-nilai murni / iktibar / patriotisme  daripada kemajuan kerajaan awal yang boleh diterapkan demi  kemajuan  negara kita.


Kesimpulan


Merumus secara keseluruhan isi yang telah dibincangkan.


8        Rumusan(5 markah)

·         Pengetahuan yang diperoleh
·         Ikhtiar kepada diri, bangsa dan negara
·         Harapan untuk masa depan ekonomi Malaysia yang lebih cemerlang





156 comments:

  1. Hmm~ boleh tak saya minta Skema jawapan bagi soalan ini ? Terima kasih =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hye,if u had that skema jwpn,can u forward it for me??this is my emel...doradilla_82@yahoo.com

      Delete
    2. haii , ad spe-2 ad skema dy x ?

      Delete
    3. boleh tak bagi saya skema jawapan dia juga kalau sesiapa ada?

      pls saya betul2 perlukannya

      email: dennykong401@yahoo.com

      Delete
    4. Nak skema jawapan boleh Tak

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. skema ada tak ? nak boleh tak ?

    ReplyDelete
  4. Jawapan yang lengkap ada tak ?
    kalao ada sand ke my hotmail thz

    i hotmail
    jinkychong_95@hotmail.com

    thank you^^

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. cikgu, bole x saya minta skema jawapan.. ? cikgu post la..

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Ada tak skema jawapan?
    Kalau ada, tolong email kepada saya. terima kasih.
    email: hooilynn_96@hotmail.com

    ReplyDelete
  9. ada x skema jwapan?? please e-mail kpd saya..

    e-mail: nurhaziqah.mohdfadzil@yahoo.com

    ReplyDelete
  10. Ada skema tak? Tolong send kepada saya, terima kasih. (kuek_ys3061@hotmail.com)

    ReplyDelete
  11. boleh minta skema jawapan




    send ke email saya-sumiraandoro@yahoo.com

    ReplyDelete
  12. cikgu boleh saya minta skema jawapan







    email saya

    kitliangyang@hotmail.com

    ReplyDelete
  13. Bolehkah saya dapat skema jawapan? Terima kasih sila email kepada Vicky -1342@hotmail.com

    ReplyDelete
  14. Ada tak skema jawapan?
    Kalau ada, tolong email kepada saya. terima kasih.
    email: chrisschin_1996@hotmail.com

    ReplyDelete
  15. ada skema jawapan tak>>??kalau ada tolong email kepada saya secepat mungkin..terima kasih..
    email: asyrafpro007@gmail.com

    ReplyDelete
  16. Bolehkah saya dapatkan skema jawapan? Kalau boleh tolong email kepada saya secepat yang mungkin. Thank you .
    email address : louisalin96@gmail.com

    ReplyDelete
  17. terima kasih atas kesudian rakan2 dan anaknda semua.

    Bahan yang ada insyaallah cikgu akan cuba uploadkan contoh jawapan.TK

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh saya thu bila ckgu nk uploadkn??klau boleh tlg emelkn kpd sya doradilla_82@yahoo.com

      Delete
    2. cikgu boleh saya dapatkan skema jawapan . ini email saya neysslyelok_92@hotmail.com

      Delete
  18. cikgu tolong send kan skema jawapan utk soalan ni ke email saya

    :joharikhir@gmail.com

    *maaf klau susahkan cikgu , harap cikgu boleh bantu saya :DD

    ReplyDelete
  19. Maaf kerana menyusah kan Cikgu
    Boleh Cikgu hantar skema jawapan ke email saya..

    zimz_striker96@yahoo.com

    minta maaf banyak2 jika ini terlalu banyak untuk diminta,mnta maaf sekali lagi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. adkh ckgu ain dah sent skema jwn?klau dh boleh tlg forwrdkn kpd sya...doradilla_82@yahoo.com

      Delete
  20. please send ur ans to my hotmai.....
    piggyi_96@hotmail.com
    thank you..

    ReplyDelete
  21. cikg, saya nak minta skema untuk soalan ini boleh tak? emel saya
    jessylive@rocketmail.com

    minta maaf kerana menyusahkan cikgu. terima kasih banyak-banyak cikgu.

    ReplyDelete
  22. bolehkah saya minta skema jawapan bagi soalan ini?
    kalau boleh sila hantar ke emel saya: limhuiyi.i@gmail.com

    ReplyDelete
  23. Rujuk emel yang telah dikirim. Terima kasih atas kesudian dan minat anda. Saya akan cuba bantu sekadar yang saya mampu.
    Harap selepas ini, sering berkongsi idea. Lakukan perkongsian untuk kebaikan kita semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. can i get the example answer about this ques??...because i duno houw to do it.so i need help.....

      Email:kwz_badboy@hotmail.com

      Delete
    2. salam cikgu..boleh saya dptkan skema jwpn untuk kertas 3 ini...klau boleh sila emel pd almt ni doradilla_82@yahoo.com....terima kasih kerana membntu...

      Delete
    3. salam , bole tk bak skma jawapan , harap maklum terina kasih safwanmy@yahoo.com

      Delete
    4. Siapa yg sudah ada skema jawapan boleh email saya kah? saya perlukan ASAP, tolong hantar kah email saya: janiceflleong@gmail.com

      terima kasih banyak banyak

      Delete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. cikgu,blh saya minta skema utk soalan ini..email saya:kehsavartiny@gmail.com

    ReplyDelete
  26. salam cikgu...boley emailkan saya contoh jawapan untuk soalan ini?
    ieja_mdsah@yahoo.com.....tq cikgu

    ReplyDelete
  27. cikgu boleh email contoh jawapan untuk soalan ini?
    shenjuu@gmail.com

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. cikgu , boleh tolong email kan skema jawapan untuk soalan ni tak ? ---> mizziesya_luve143@yahoo.com . terima kasih :)

    ReplyDelete
  30. cikgu, boleh cikgu tolong email kan skema jawapan untuk soalan ini tak?? Terima Kasih cikgu.
    smile_lize@hotmail.com

    ReplyDelete
  31. Salam cikgu..

    boleh berikan skema jawapan bg soalan diatas? mailkan kpd, cikmustaqim@gmail.com.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  32. hello. can send me the skema japawan for this ? thank you very much. Frost-Drake@hotmail.com

    ReplyDelete
  33. salam, cikgu. tlg bagi skema jawapan pls. E-mail imransaiful17@yahoo.com . kalau boleh bagi secepat yg mungkin . thx :D

    ReplyDelete
  34. jawapan lengkap ada tak?
    jika ada boleh send ke my hotmail?
    hotmail saya --> koyomi_wen1103@hotmail.com
    terima kasih =)

    ReplyDelete
  35. saya nak skema jawapan untuk soalan ini boleh? emel saya wanichocola@yahoo.com

    ReplyDelete
  36. salam,bolehkan berikan skema jawapan bagi soalan ini??
    kepada e-mail: shien_star@hotmail.com
    terima kasih.

    ReplyDelete
  37. bolehkah saya dapat skema jawapan bagi soalan ini ?
    monkey_grace@hotmail.com
    ribuan terima kasih .:)

    ReplyDelete
  38. cikgu tolong hantar jawapan dekat email saye asri.muhd@ymail.com hari rabu saya dah kena hantar harap dapat membantu :)

    ReplyDelete
  39. salam cikgu..
    tlg hntar skema jawapan pada saya..
    email:nurulsyafiqah_96@yahoo.com
    terima kasih..

    ReplyDelete
  40. please send to me the answer ... i need it .. thank you for ur help .. ^^

    ming_vivian@hotmail.com

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. Hope u can send to me the answer as soon as possible ... i really need it ... thank you :)

    ming_vivian@hotmail.com

    ReplyDelete
  43. Hope you can sent to me the answer as fast as possible.
    Thanks :)
    Send it to my email ↓↓

    kdom113@gmail.com

    ReplyDelete
  44. Boleh saya dapatkan skema Jawapan segera ...
    Terima Kasih ya ...

    Sila Emailkan pada saya di
    secretmelody@ymail.com

    ReplyDelete
  45. bolehkan cikgu send the skema jawapan to
    sherly3851006@hotmail.com

    i really need it,thank you:)

    ReplyDelete
  46. boleh tak saya minta Skema jawapan bagi soalan ini ?

    Email Saya ialah psyren2018@gmail.com

    ReplyDelete
  47. cikgu, boleh email skema jawapan kepada saya. lwei96@yahoo.com
    terima kasih.

    ReplyDelete
  48. answer plizz..
    e-mail.. : ambar_rko@yahoo.com
    thAnks..

    ReplyDelete
  49. cikgu , boleh email kepada saya skema jawapan ini?

    Email: fjialing96@yahoo.com

    Thankyou ^^

    ReplyDelete
  50. cikgu,boleh email skema jawapan kepada saya tak?
    email:adversary9618@yahoo.com
    terima kasih.

    ReplyDelete
  51. Ckg, boleh e-melkan pd sy skema jawapan utk soalan kertas 3 ni??

    hananikim@ymail.com

    ReplyDelete
  52. Ckg, boleh e-melkan pd sy skema jawapan utk soalan kertas 3 ni??

    lolipop_girl96@yahoo.com

    ReplyDelete
  53. Cikgu, tolong email saya skema jawapan ini, boleh tak
    please!!!!!!!!
    thank you very much
    fallennight@hotmail.co.uk

    ReplyDelete
  54. assalamualaikum cikgu...saya nak skema jawapan untuk bab ini ...
    emel saya: puterizarazinnirah@yahoo.com
    segala kebaikan cikgu sy ucpkan berbanyak2 terima kasih
    jazakallah syukran.

    ReplyDelete
  55. selamat sejahtera ,cikgu
    Bolehkah cikgu email skema jawapan kepada saya?
    Maaf kerana menyusahkan Cikgu


    Email: elaine.song7@gmail.com

    ReplyDelete
  56. saya nak minta skema jawapan juga . :)
    happyxinn_234@live.com

    ReplyDelete
  57. Cikgu,boleh saya dapat skema jawapan?

    Email: kikyng96@gmail.com

    Terima kasih,cikgu..:)

    ReplyDelete
  58. Bolehkah cikgu hantar skema jawapan?..
    Terima kasih cikgu.
    adrian_sephirothknight@hotmail.com

    ReplyDelete
  59. cikgu , boleh email kepada saya skema jawapan ini?

    Email: fikri2432@yahoo.com

    Thankyou ^^

    ReplyDelete
  60. Cikgu, maaf kalau menyusahkan cikgu, boleh email kepada saya skema jawapan ini?
    Email: agentkaren007@gmail.com
    Terima kasih banyak-banyak.

    ReplyDelete
  61. Cikgu, maaf mengganggu. Boleh tak cikgu email skema jawapan ini kepada saya?

    Email: lee.szetyng@gmail.com

    Terima kasih cikgu :)

    ReplyDelete
  62. Salam cikgu,boleh email saya skema jawapan? Harap cikgu boleh membantu. Ni email saya

    natasya2265@hotmail.com

    Terima kasih cikgu :-)

    ReplyDelete
  63. Hi, can you send me the answers too? IT would be so hellpful Thank you :D
    lyndee124@hotmail.com

    ReplyDelete
  64. Bolehkah cikgu hantar skema jawapan secepat mungkin sebab exam saya nak dekat?..
    Terima kasih cikgu.
    adrian_sephirothknight@hotmail.com

    ReplyDelete
  65. Boleh tak cikgu hantar skema jawapan kepada saya? Terima kasih.

    ae-85@hotmail.com

    ReplyDelete
  66. hi cikgu boleh hang semak jawapan kepada saya
    terima kasih
    hantar to my email
    prakash_smksmb@yahoo.com

    ReplyDelete
  67. cikgu tolong emailkan skema jawapan dengan segera ,
    thanks
    fazeeraayu10@yahoo.com

    ReplyDelete
  68. ckg bleh x bg skema jwpn dgn segera
    time kasih sgt2 klau dpt membntu :D
    email saye ye
    lovechoijunhong@gmail.com

    ReplyDelete
  69. cikgu boleh emailkan saya jawapan...sebab exam nak sampai
    terima kasih
    happylkxin@gmail.com

    ReplyDelete
  70. who have the answer of this question???...who can share wif me??

    kwz_badboy@hotmail.com
    hope u all can share to me pls about the ans

    ReplyDelete
  71. sesiapa bley bg sya jawapan...????

    ReplyDelete
  72. Bolehkah cikgu hantar skema jawapan secepat mungkin sebab exam saya nak dekat?..
    Terima kasih cikgu.

    sharon_yeesun@hotmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. if u had that skema jwpn,can u forward it..this is my emel,doradilla_82@yahoo.com
      thank u...

      Delete
  73. minta jawapan bagi skema ini ?
    e-mailkan pada : leeyana_gs@hotmail.my :)

    ReplyDelete
  74. cikgu.. boleh saya minta skema jawapan? thanks

    email: ultimagrpln@yahoo.com

    ReplyDelete
  75. Cikgu... Boleh x saya minta skema jawaban untuk soalan ni? Terima kasih banyak2.. =)

    limtaiyue@gmail.com

    ReplyDelete
  76. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  77. cikgu.. boleh saya minta skema jawapan? thanks

    email:saiful.cayalah@gmail.com

    ReplyDelete
  78. assalamualaikum cikgu, boleh tolong hantar skema jawapan utk soalan kertas 3 ni, di
    e-mail saya farahi_96@yahoo.com
    terima kasih.

    ReplyDelete
  79. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  80. assalamualaikum ckigu , boleh hantar skema jawapan tuk soalan kertas 3 niey tak ??
    hantar kt email saya , aisyahhumairah554@ymail.com
    terima kasih ckgu ..

    ReplyDelete
  81. assalmualaikum cikgu,saya ingin minta contoh jawapan semua bagi kertas soalan sejarah kertas tiga yang cikgu ada, saya ingin study dengan rakan-rakan saya. sebab tidak lama nak exam sudah. email kan sahaja hassanuddin96@gmail.com

    ReplyDelete
  82. boleh hantar skema bagi saya tak?? hantar ke eddyyi3022@hotmail.com ..terima kasih

    ReplyDelete
  83. hi cikgu, boleh hantar skema bagi saya tak? hantar ke kykxyeoh@hotmail.com ..terima kasih

    ReplyDelete
  84. assalamualaikum cikgu! :)
    maaf kalau saya menyusahkan, tapi saya perlukan skema jawapan tu! Boleh tak cikgu tolong hantarkan skema jawapan itu pada emel saya ini? dsyaleeza@gmail.com
    kalau tak dapat, boleh hantar pada syaleeza_aida@yahoo.com
    Terima kasih banyak-banyak ya ^_^

    ReplyDelete
  85. salam cikgu. maaf mengganggu. boleh cikgu hantarkan skema jawapan
    pada emel sye.? aynanadirah96@gmail.com

    ReplyDelete
  86. salam , sya nak minta skema jawapan boleh ? safwanmy@yahoo.com

    ReplyDelete
  87. salam sya nk sekma ni tlong email utk sya cpt yg boleh plezzz... ana-dafodil96@yahoo.com

    ReplyDelete
  88. bleh sy dptkan skema jwpnnya x ? ini email sy nanadzezemy@yahoo.com

    ReplyDelete
  89. Assalamualikum,,cikgu ain~saya mohon emailkan skema jawapan kepada saya juga
    email:nur5hsmapl@yahoo.com
    terima kasih cikgu~(^_^)~

    ReplyDelete
  90. Assalamualikum,,cikgu ain~saya mohon emailkan skema jawapan kepada saya juga
    email:najminiezal@yahoo.com
    terima kasih cikgu~(^_^)~

    ReplyDelete
  91. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  92. assalamualaikum cikgu , ada skema jawapan tak ?saya perlu sangat2 esok exam :'( *tolong emailkan skema jawapan , email : ruslina50@yahoo.com
    thankyou .

    ReplyDelete
  93. assalamualaikum cikgu,boleh cikgu email jawapan untuk soalan kertas 3 bab 3 tingkatan 4 inikah? terima kasih cikgu.
    email saya: redbullteo66@gmail.com

    ReplyDelete
  94. assalamualaikum cikgu.. boleh cikgu emailkan jawapan untuk soalan bab 3 yang kat atas.. sy nk guna untuk study..
    ni email saya : thiefkid_96@yahoo.com ..

    ReplyDelete
  95. assalamualaikum,cikgu minta tolong hantar skema jawapan untuk soalan tu....tolong saya....saya nak guna esok....harap cikgu dapat tolong saya...terima kasih...assalamualaikum..
    hantar pada emel:notieygurlzz@gmail.com

    ReplyDelete
  96. assalamualaikum cikgu boleh sent skema dkt e-mail sya
    lurve_dib13@yahoo.com
    tlng sya ckgu !

    ReplyDelete
  97. Cikgu , boleh saya minta skema jwapan ? saya memerlukan untuk membuat rujukan ..
    email saya jiehaibrahim@gmail.com .. harap cikgu dapat membantu , terima kasih ..

    ReplyDelete
  98. Assalamualaikum cikgu boleh sent skema dkt e-mail saya
    Noris93@yahoo.com
    harap cikgu dapat membantu,terima kasih..

    ReplyDelete
  99. assalamualaikum cikgu..boleh tak emailkan jawapannya di maisya.syakirah@gmail.com

    ReplyDelete
  100. cikgu boleh email jawapannya ?
    Email : shuweipang97@gmail.com

    ReplyDelete
  101. assalamualaikum cikgu . Minta maaf ya bolehkah cikgu emailkan saya skema jawapan untuk membuat rujukan ?. Terima Kasih :)
    Email: chinchin90134@gmail.com

    ReplyDelete
  102. assalamualaikum cikgu,boleh tak cikgu tolong emailkan saya skema nya? Terima Kasih.
    Email:omar.mukhtar961207@gmail.com

    ReplyDelete
  103. assalamualaikum cikgu! :)
    maaf kalau saya menyusahkan, tapi saya perlukan skema jawapan tu! Boleh tak cikgu tolong hantarkan skema jawapan itu pada emel saya ini? bublejet89@gmail.com
    kalau tak dapat, boleh hantar pada syaleeza_aida@yahoo.com
    Terima kasih banyak-banyak ya ^_^

    ReplyDelete
  104. selamat sejahtera cikgu, maaf kalau saya menyusahkan cikgu tetapi boleh tak cikgu emel skema jawapan kepada saya?
    lem97@live.com.my......inilah emel saya....tolong hantar kepada saya melalui emel ini.....terima kasih cikgu....

    ReplyDelete
  105. Cikgu saya nak minta skema jawapan .

    chiamee96@hotmail.com

    ReplyDelete
  106. askum , cikgu boleh tak saya nak mintak skema jawapan dalam masa yang terdekat ni , cikgu boleh hantar ke email saya
    sitimaisarahabdjalil@gmail.com

    ReplyDelete
  107. Terima kasih atas perhatian dan minat anda.Cikgu tak mampu untuk emel kesemua atas keterbatasan waktu. Tapi cikgu sudahpun uploadkan bahan terkini pada tahun 2013 Rujuk Skema Cadangan Jawapan untuk soalan tersebut. Terima kasih /Love you all

    ReplyDelete
  108. salam, boleh tak hantarkan ke email saya skema jawapan.
    sha_pinkpurple@yahoo.com

    ReplyDelete
  109. ada skema jawapan tak ? tolong email pada saya jawapan .
    Erdyna_ina@yahoo.com . tq :)

    ReplyDelete
  110. ada skema jawapan tak ? tolong email pada saya jawapan
    kelvinfoolz97@gmail.com
    Terima kasih ^^

    ReplyDelete
  111. ada skema jawapan tak kalau ade tolng email saya sblm hari sabtu ini

    ReplyDelete
  112. cikgu tolong hantar skema kpd sya esok peperiksaan.terima kasih banyak..my email pillaysangkara@yahoo.com

    ReplyDelete
  113. cikgu tolong send skema kepada saya.... esok peperiksaan email saya : s.chingrong97@live.com.my

    ReplyDelete
  114. cikgu boleh saya minta skema jawapan?
    e-mail leongzhenfai@hotmail.com
    terima kasih cikgu~!!!

    ReplyDelete
  115. Buat perhatian anaknda semua.. Cikgu sudahpun menguploadkan contoh skema ini .Lihat dalam blog archive. Takut anaknda tertinggal.
    Maafkan cikgu kerana sibuk dan tak sempat nak emelkan satu persatu. Harap anaknda alert dan prihatin bahan terkini.
    Good Luck Sayang

    ReplyDelete
  116. Assalamualaikum cikgu boleh sent skema dkt e-mail saya
    fit_3e@yahoo.com
    harap cikgu dapat membantu,terima kasih..

    ReplyDelete
  117. cikgu boleh tolong email skema soalan dan jawapan 7.2 Tamadun Awal Asia tenggara? kalau boleh, emailkan kepada saya dengan secepat yang mungkin sebab saya perlukannya untuk ujian khamis nanti...ini email saya gavinglennbendie@yahoo.com

    ReplyDelete
  118. boleh emailkan skema? sweethanie_97@yahoo.com

    ReplyDelete
  119. boleh emailkan skema ? hudalollipop@yahoo.com

    ReplyDelete
  120. Boleh saya dapat skema jawapan tak cikgu, tolong hantar dekat email saya: janiceflleong@gmail.com. Terima kasih

    ReplyDelete
  121. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  122. Salam cg. Bole takbg skema jawapan untuk soalan ni? Kalau bole mlm ni. Makaseh cg. :)

    ReplyDelete
  123. Email sa ch. venissavie@yahoo.com

    ReplyDelete
  124. Salam cg. Bole takbg skema jawapan untuk soalan ni? ASAP .. Makaseh .=)

    Email:movinliew@yahoo.com

    ReplyDelete
  125. Hye cikgu, boleh bagi skema jawapan untk soalan ni? Email adelyne97@gmail.com terima kasih :)

    ReplyDelete
  126. cikgu,boleh bagi skema jawapan utk semua?
    email:wiki-9784@hotmail.co.uk

    ReplyDelete
  127. Cikgu, maaf kalau menyusahkan cikgu, boleh email kepada saya skema jawapan ini?
    Email:ngsuying18@qq.com

    ReplyDelete
  128. Salam cikgu, maaf mengganggu. Boleh tak cikgu email skema jawapan ini kepada saya?

    Email:dixonchat@gmail.com

    ReplyDelete
  129. Teacher may I noe the answer please??
    Email::lilean520@hotmail.com

    ReplyDelete
  130. Teacher may i get the skema pls?
    yuhua_1994@hotmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. did u get the skema? if you did can u send over to my email !

      Delete
  131. Teacher may i get the skema pls?
    Here is my Email: francisignatius3@yahoo.com

    ReplyDelete
  132. Teacher, can I get the skema for this question ASAP. I need it URGENTLY ! Please send to my email ( yatinas97@gmail.com )

    ReplyDelete
  133. Teacher may i get the skema pls?
    my email:wshnight999@gmail.com

    ReplyDelete
  134. Boleh saya minta skema jawapan?
    Email saya : l.coco0210@gmail.com

    ReplyDelete
  135. Boleh tak cikgu email skema jawapan? Saya nak buat rujukan utk exam.
    Email: sofiebts7@gmail.com

    ReplyDelete